Finance a slevy


Naše finance se snažíme šetřit všude, kde to jde. Slevy jsou pro mnohé z nás velkou příležitostí, jak opravu můžeme šetřit, ale je to tak? Obchodníci se na nás snaží opravdu zapůsobit, abychom nakoupili co nejvíce a utratili více peněz.
oznamení slev 
Slevy kam se podíváte
Dnes nás bombardují obchodníci slevou prakticky všude. Každý den máme ve schránkách různé reklamní letáky obchodních řetězců, které nás lákají, abychom je navštívili. Lákají nás na velké slevy. Je pravda, že člověk opravdu může na slevách ušetřit, jen je potřeba dávat pozor na ostatní věci. Pokud nás totiž obchodníci nalákají do své provozovny na slevy, tak určitě očekávají, že si koupíte mnohem více i výrobků, které nejsou v akci. Možná si řeknete, že na vás takové triky nepůsobí, ale popřemýšlejte, kolikrát jste v obchodě koupili i věci, které jste nechtěli. Sám vím, že jdu pro určitě věci v akci a stejně koupím alespoň nějaké další, které v akci vůbec nejsou. Dalším trikem je i fakt, že některé zboží (i když je inzerováno jako akční) není vůbec v akci. Cena po slevě je totiž klasická cena a cena, která je původní je obchodníkem nadsazená. Jenže člověk, protože se mu zdá, že je cena opravdu snížená, tak výrobek koupí. Navíc obchodník moc dobře ví, jakou barvu, jaké písmo použít.
euro bankovky 
Jak na nás slevy působí?
Na to, aby nás obchodníci zaujali, existuje mnoho způsobů (více si můžete přečíst v jakékoli knížce o psychologii reklamy). Vše je dáno, ať už jsou to barvy, které jsou v obchodě, uspořádání prostorů na prodejně, uspořádání výrobků v regálech, hudba v obchodě a další věci. Vše je psychologicky podložené, a i když si myslíte, že na vás taková “finta” nepůsobí, tak právě v podvědomí to na vás působí, ať chcete nebo ne. To stejné platí i v případě reklamních letáků. I toto se zkoumá za pomoci různých přístrojů a sleduje se, na co člověk všechno reaguje.
sleva v procentech 
Pokud chcete a patříte mezi lidi, kteří šetří svoje peníze, tak vám určitě slevy mohou pomoci. Jen je potřeba sledovat akční nabídky, a ne bezhlavě všechno v akci kupovat. Paradoxně se může stát, že pokud je zboží v akci nakoupíte ho mnohem více a tím se může stát, že zaplatíte mnohem více a na to také obchodníci spoléhají.