Kam vás dovede skákání na trampolíně

Skáče celá rodina – parodie na oblíbený pořad z doby socialismu, kdy celá rodina zpívala, může být aktuální právě dnes. Samozřejmě nemáme na mysli skákání hromadné, kdy se na jedné pružné ploše pohybuje sedm lidí najednou, to je bezpečné pouze pro jednoho, nedoporučuje se ani cvičení v párech. Tento druh tělesného pohybu je doporučován jak lékaři, tak i výživovými poradci, skákání na trampolíně využívají i vrcholoví sportovci (lyžaři, tenisté, fotbalisté, atleti atd.) ke svému tréninku koordinace pohybů a prevence proti atrofii méně využívaných skupin svalů.

trampolína

Břicho, záda, hýždě – oslabené svalstvo pánevního dna, přímé i šikmé břišní svaly, zádové svaly – to jsou nejčastěji ochablé tělesné partie většiny populace. Nahrává tomu gaučový styl, sedavé zaměstnání a nedostatek času zajít si někam do posilovny nebo alespoň do bazénu. 

Balancování na pružné ploše – samotné balancování posiluje kloubní pouzdra, přitom je nenamáhá tak, jako při tvrdých dopadech v průběhu běhání po asfaltové silnici nebo chodníku. Pohyb na trampolíně je zdravější a šetrnější vůči kloubům a ty jsou v současné civilizaci ve velmi ubohém stavu již ve věku kolem 40 let.

Klenba chodidel – chodidlům nevěnuje většina lidí příliš pozornosti, zpravidla to jsou pouze ženy v průběhu pedikérského zásahu, ale to je velká chyba. Zborcená klenba a různé deformace vedou až ke špatnému držení těla, problémům s páteří a nakonec i k nedostatečné činnosti vnitřních orgánů. Chodidla jsou mapou našeho těla včetně citlivých energetických zakončení (proto jsou také zdrojem lechtivosti). Skákání naboso na trampolínách posiluje svalstvo, které klenbu udržuje v optimálním tvaru, a je dokonce účinnější, než chůze naboso v přírodě.

parkur

Antistres – stres je moderní zabiják a lze jej bez nadsázky zařadit na první místo nebezpečných vlivů současné populace. Je totiž známo, že s nechutí a ve spěchu pojídaná jáhlová kaše je pro tělo hůře stravitelná a méně prospěšná, než v poklidu snědený párek s hořčicí. Využijte proto každého antistresu, který vám přijde do cesty, a trampolína může být jedním z nich.

Kam vás dovede skákání na trampolíně
Ohodnoťte příspěvek