Opravy bazénových čerpadel vždy konzultujte s odborníkem

Některé závady mohou být skutečně banální, jiné vyžadují odborný zásah. V žádném případě se však nepouštějte do opravy elektroinstalace, jestliže nejste kvalifikovaným specialistou. Ještě před návštěvou servisního technika se však vyplatí provést kontrolu a konzultovat závadu po telefonu. Jestliže půjde o drobnost, kterou zvládnete napravit sami, zkušený a seriózní technik oprav bazénových čerpadel Servis vířivých van vám poradí a posoudí, zda je nutný jeho výjezd.

vodní hladina

Nejčastější banální i vážné závady

Vyhazování jističe po zapnutí čerpadla – tato závada může signalizovat maličkost, ale také nutný zásah specialisty. Příčin může být mnoho, nejčastěji jde o více spotřebičů v provozu na jeden slabý jistič. Ten však může být také vadný a je nutná jeho výměna. Závada může být i v čerpadle, které je buď vypálené, anebo jde o vlhkost v kabeláži, ve spojích svorkovnice, v zásuvce, přičemž dochází k neustálému zkratu. Tehdy se vyplatí technika přivolat a do elektroinstalace vůbec nezasahovat.
Běh na slabý výkon – pokud se voda čerpá sotva z jedné třetiny nebo z poloviny výkonu čerpací soustavy, bývá obvykle zanesený předfiltr, případně potrubí. Někdy je uzavřený ventil a stačí jej otevřít. U třífázového vedení může také problém způsobit špatné rozfázování.

skluzavka do bazénu

Neběží, ale jen bzučí– pokud se elektromotor neotáčí, ale pouze bzučí, je opět na vině jedna z fází, ale častěji přepálené vinutí. Při prvním spuštění po zazimování se stává, že je zaseknuté, stačí tedy jen rukou roztočit zadní vrtulku. S tou však pohybujte jen při vypnutém systému z elektrického rozvodu.
Nepříjemné zvukové projevy– nepříjemný a nepřirozený rachot, drnčení apod. je jednou z nejběžnějších závad a technik by se vás měl zeptat, zda není někde v hnacích lopatkách usazený písek. Většinou zabere propláchnutí hadicí. Může to být také rezonance od chladicí vrtule, která se dotýká krytu, anebo nějaké jiné předměty http://www.elektroinstalace-vd.cz/ uvnitř čerpadla. Servisní zásah je pak nutný v případě poškozených lopatek, zalití hnací soustavy vodou, koroze valivých ložisek a poškození vlhkostí, tehdy je oprava nutná a je vhodné provést ji co nejdříve.